Samolotem

Zdjęcie: 

PODRÓŻ SAMOLOTEM

Pasażerowie powinni zgłosić się do stanowiska odpraw w hali odlotów portu lotniczego, z którego rozpoczyna się podróż, na 2 godziny przed odlotem. Podstawą do przewozu pasażera jest ważny bilet oraz wymagany dokument podróży: ważny paszport, lub dowód osobisty (wyłącznie przy podróży do krajów UE ), a także ważna wiza, o ile jest wymagana przez władze kraju docelowego.
Dzieci do ukończenia drugiego roku życia podróżują bezpłatnie, o ile nie zajmują osobnego miejsca. Należy pamiętać, iż również dla nich wymagany jest oddzielny bilet lotniczy. Przy rezerwacji biletów trzeba zgłosić dziecko i podać dokładną datę jego urodzenia.
Waga bagażu rejestrowanego wliczonego w cenę biletu lotniczego nie może przekroczyć 20 kg, a bagaż podręczny 5 kg na osobę. Opłata za nadbagaż w obie strony wynosi 20 zł za każdy kilogram powyżej 20 kg. W bagażu podręcznym zabronione jest przewożenie ostrych przedmiotów takich jak: scyzoryki, nożyczki, cążki do paznokci, itp., które mogłyby stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów. Dodatkowy bagaż specjalny powinien być zgłoszony przy rezerwacji biletu na minimum tydzień przed terminem wylotu. Bagaż taki może być przewieziony w miarę wolnej pojemności w samolocie i podlega dodatkowej opłacie pobieranej bezpośrednio przy odprawie biletowo-bagażowej w porcie wylotu z Polski. Fakt zagubienia lub uszkodzenia bagażu należy zgłosić bezpośrednio po przylocie, na lotnisku.
Podstawą ubiegania się o odszkodowanie od towarzystwa ubezpieczeniowego, lub linii lotniczej jest wypełnienie dokumentu zgłoszenia szkody.
Przeloty czarterowe są lotami bezpośrednimi lub z międzylądowaniem. Rozkłady lotów mogą niekiedy ulec zmieniane w trakcie trwania sezonu turystycznego. Należy upewnić się na dzień przed odlotem czy nie nastąpiły zmiany godzin przelotów. Na skutek złych warunków atmosferycznych lub innych nieprzewidzianych okoliczności mogą wystąpić niekiedy opóźnienia w przelotach.

 

 

 

NOWE PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA NA LOTNISKACH UE.

Aby chronić pasażerów przed nowym zagrożeniem w postaci płynnych materiałów wybuchowych, Unia Europejska wprowadziła nowe przepisy bezpieczeństwa regulujące ilość płynów, które można przenieść przez punkty kontroli pasażerów. Przepisy te dotyczą wszystkich pasażerów wylatujących z lotnisk na terenie UE, bez względu na kierunek, w którym się udają.
Oznacza to, że w punktach kontroli, pasażer i jego bagaż podręczny muszą przejść kontrolę na okoliczność przewożenia płynów i innych zakazanych materiałów. Nowe przepisy nie dotyczą płynów, które można zakupić w sklepach znajdującyc się za odprawą paszportową lub na pokładzie samolotu linii lotniczych z UE.
Nowe przepisy obowiązują od 6 listopada 2006 roku na wszystkich lotniskach UE, oraz Islandii, Norwegii i Szwajcarii.

Podczas pakowania Pasażer może przewozić tylko małe ilości płynów w swoim bagażu podręcznym. Płyny te muszą być przechowywane w osobnych pojemnikach, z których każdy może mieć pojemność nie większą niż 100 ml. Płyny te muszą być dodatkowo spakowane w pojedyńczą, przezroczystą, zamykaną torebkę plastikową o pojemności nie większej niż jeden litr na pasażera.

Na lotnisku
Aby ułatwić wykrycie płynów w bagażu, pasażer powinien:
- przedstawić wszystkie przewożone płyny osobom monitorującym bagaż w punktach kontroli pasażerów
- zdjąć kurtkę / płaszcz, które zostają sprawdzone osobno, podczas gdy pasażer będzie monitorowany
- wyjąć komputery podręczne i inne urządzenia elektryczne z bagażu podręcznego. Zostaną one sprawdzone osobno, podczas gdy pasażer będzie monitorowany.

Do płynów zaliczamy:
- woda oraz inne napoje, zupy, syropy
- kremy, balsamy, olejki
- perfumy
- spraye
- żele, także do włosów, czy pod prysznic
- płyny w pojemnikach ciśnieniowych takie jak pianki do golenia, inne pianki i dezodoranty
- pasty do zębów, inne pasty
- mieszanki półpłynne
- mascara
- wszystkie inne obiekty o konsystencji płynnej

Nadal można:
- pakować płyny do bagażu głównego, zdanego w odprawie - nowe przepisy dotyczą jedynie bagażu podręcznego
- przenosić w bagażu podręcznym lekarstwa i potrzebne składniki dietetyczne, w tym odżywki dziecięce używane podczas podróży. Pasażer może zostać poproszony o udowodnienie ich niezbędności.
- kupować płyny takie jak napoje czy perfumy w sklepach znajdujących się za odprawą paszportową, czy na pokładzie samolotu linii lotniczych UE. Jeżeli są one sprzedawane w specjalnych, zamkniętych plastikowych torebkach, nie można tych opakowań otwierać przed kontrolą w punkcie kontroli pasażerów, w przeciwnym wypadku mogą one zostać skonfiskowane. Jeżeli podróż jest z przesiadką na którymś z lotnisk UE, nie należy otwierać plastikowych toreb przed kontrolą pasażerów na lotnisku przesiadkowym, lub na ostatnim lotnisku, jeżeli jest więcej niż jedna przesiadka.

Powyższych płynów nie wlicza się do wcześniej podanych, dozwolonych ilości płynów przewożonych w zamkniętych torebkach plastikowych.

Niniejszy dokument został opracowany przez Komisję Europejską, Stoważyszenie Europejskich Linii Lotniczych oraz europejski oddział Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych. Niniejszy dokument jest skróconym podsumowaniem głównych elementów odpowiednich aktów prawnych UE. Jest to informacja dla pasażerów, tekst ten nie stanowi aktu prawnego.

POSTĘPOWANIE NA LOTNISKU

1- ODBIÓR BILETU I VOUCHERU

Po przybyciu na lotnisko kierujecie się Państwo do stanowiska TOUROPERATORA gdzie odbieracie bilety i vouchery oraz kartki zawieszane na bagażu z danymi teleadresowymi.

( proszę mieć z sobą długopis )

2- ODPRAWA BAGAŻOWA
Następnie udajecie się Państwo do odprawy bagażowej ( trzeba zapytać lub przeczytać na monitorach do którego stanowiska macie się Państwo skierować.)

Tam podajecie bilety, paszporty i duży bagaż ( w większości linii bagaż duży 20 kg na osobę , podręczny 5 kg )

Przy odprawie bagażowej przydzielane są miejsca w samolocie ( dostajecie Państwo KARTY POKŁADOWE gdzie podany jest nr. Państwa foteli) ( oznaczenie np. 21A )

3) ODPRAWA PASZPORTOWA
Po odprawie bagażowej z paszportem i biletem idziecie Państwo do odprawy paszportowej.

4)STREFA BEZCŁOWA
W tym miejscu można dokonać zakupów ALKOHOLU , PAPIEROSÓW , PERFUM

Trzeba zwrócić uwagę że na produktach często są dwie ceny - dla osób lecących do

Państw UNI EUROPEJSKIEJ oraz do krajów z po za UNI..

Robiąc zakupy proszę cały czas mieć na uwadze godzinę wylotu Państwa samolotu( należy słuchać komunikatów nadawanych przez głośniki )

5) WSIADAMY DO SAMOLOTU
Na ok . 40 minut przed startem ustawiacie się Państwo do wskazanej bramki ( godzina wylotu i nr. bramki wyświetlane są na monitorach i podawane przez głośniki)

6)LOTNISKO W KRAJU DOCELOWYM
Po wylądowaniu przechodzicie Państwo kontrolę paszportową i odbieracie bagaż a potem zgłaszacie się u przedstawiciela TOUROPERATORA oczekującego w hali przylotów, który kieruje Państwa do autokaru.

Przy autokarze podajecie Państwo przedstawicielowi NAZWĘ HOTELU i NAZWISKO w celu upewnienia się czy wsiadacie do właściwego autokaru( na parkingu może stać więcej autokarów danego touroperatora)

W autokarze rezydent przekaże Państwu podstawowe informacje dotyczące pobytu.

W hotelu wypełniacie Państwo kartę hotelową i oddajecie w recepcji wraz z paszportem i voucherem( otrzymanym na lotnisku w Polsce).

Rezydent poda również godzinę spotkania informacyjnego na którym będzie można zapoznać się z informacjami ogólnym funkcjonowaniem hotelu ,terminami wycieczek fakultatywnych itp.

Nowe zasady dotyczące polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

 

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

 

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?

 

Dane osobowe to każda informacja dotyczącą osoby fizycznej pozwalającą na określenie w sposób pośredni lub bezpośredni tożsamość tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów, w tym zapisywanych w plikach cookies.

 

Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Pozyskujemy następujące kategorie Państwa danych osobowych jak; dane teleadresowe oraz preferencje.

 

Administratorem Państwa danych osobowych jest:

 

Dlaczego chcemy przetwarzać dane?

Państwa dane osobowe pozyskane w związku z zawarciem umowy/wypełnionym formularzem jak i w trakcie wykonania umowy, będą przetwarzane w następujących celach:

 

  • realizacji usług turystycznych
  • prowadzenia działań marketingowych
  • rozpatrywanie wniosków.

 

Okres przetwarzania Państwa danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane.

 

Komu możemy przekazać dane?

 

Państwa dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku ze zleconymi przez nas usługami, do Touroperatorów, którzy będą realizować rezerwacje o oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Państwa dane mogą być przekazane również do państw trzecich na potrzeby realizacji umowy.

 

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?

 

Mają Państwo prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Państwo korzystacie z usług, obowiązuje do jej odwołania. Udzielenie zgód oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do Państwa potrzeb informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Państwa danych?

 

Każde przetwarzanie Państwa danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy. Dodatkowo podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielenie odpowiedzi na Państwa pisma i wnioski.

 

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Państwa danych osobowych, mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

 

W związku z powyższym, zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, również po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).

 

Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.

 

Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.